Kick Off

Igår och idag har mitt jobb kick off. Den här gången är de på Häringe slott åt Nynäshamnshållet. Igårkväll var det middag och sen spelade en kille på jobbet med sitt band live så var det dans som vanligt. Idag brukar det vara genomgång från varje avdelning hur vi ligger till, sen peptalk från vd och tillsist en inspirerande föreläsare.

Självklart hade jag velat vara med, det är ju så roligt plus att det hade varit kul att träffa alla. Men jag visste inte hur vi skulle få ihop det. Mannen hade också planeringsdagar på jobbet så han kunde inte vara hemma. Dagmammorna hade kick off igår så Joel skulle inte kunna vara där längre. Sen vill ju inte Tilda äta någonting annat än mig så hur skulle vi göra.

Så läste jag ett stycke i Katerina Janouch bok "Barnliv", som egentligen handlade om att jobba deltid. Så här stod det: "Faktum är att det sällan insträffar att någon verkligen förlorar sin karriär för att de minskar på arbetstempot något. Det är mest en rädsla vi har. Samtidigt så inser man vad som verkligen betyder något här i livet. Och det är inte kick-offen med jobbet, kan jag avslöja."

Kände just då att de orden var till mig och att jag inte skulle åka. Tänkte t o m tanken att jag kanske skulle ta med mig Tilda. Är väldigt glad att det inte blev så med tanke på hennes tillstånd just nu. Nej, jag är så glad än en gång över att få vara hemma.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen