Just nu

Stora barnen är hemma igen - de är på sina rum. Joel är på sitt rum, han lyssnar på Michael Jackson och bygger lego "jag vill va i fred" säger han. Tilda sover ute i vagnen. Jag lyssnar på sommar och funderar på om jag ska sätt på min andra kopp kaffe för dagen och sen sätta mig ute i solen. Det gäller att ta vara på dessa dagar.

Barnen trivs bäst hemma, i sina rum. De har inte så stora krav på att hitta på någonting vilket är skönt, för jag tycker också att det är skönt hemma. Joel ville inte åka till affären igår eller följa med till BVC idag, nej han skulle vara hemma. Sen var han ju tvungen att följa med, vilket han gjorde utan protest. Kan förstå att de helst vill vara hemma så här i slutet av sommaren, snart är vardagen igång för dem också.

Det var 6 månaders läkarkontroll för Tilda idag, allt ser bra ut. Skönt. De kollar henne om hon kan flytta en leksak från ena handen till den andra bl a. Det ville hon absolut inte göra, det var mer intressant att bara ligga helt stilla och titta på den som tittade på henne. Sen när de var klara och tittade bort, då, då gjorde hon det :). Jag är inte så orolig för hennes hälsa eller utveckling, är väldigt tacksam över att vi får vara friska, vilket jag lätt tar för givet.

Kommentarer

Lilla Li sa…
Skönt det låter, att alla trivs att vara hemma! Vi med - lite då och då:)
Anonym sa…
Jag vill oxå vara hemma och bara skrota runt med mina barn!
Ta en kopp kaffe till du och bara njut av att vara hemma och att du har 2 (4) friska, härliga och goa ungar!
Kram Gilla

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen