Fikabreak

Andra dagen för Joel hos dagmamma. Han sprang glatt dit igår och hade så roligt hela dagen så han var så trött när han kom hem. Ändå skulle han leka med grannpojken ute på gården, vilket ledde till en del tårar eftersom han var så trött. Idag sprang han inte då tröttheten satt i, men han var ändå glad. Och han har det ju så bra där, men visst är det lite tomt här hemma.

Igår oljade jag staket och sen började stora tjejen och jag att måla utemöblerna. Jag har velat det sen vi köpte dem av min bror för de var lite slitna i träet. Men mannen har inte varit så pigg på det. Nu vet jag inte om vi gjorde rätt, vi har målat dem vita. Först tyckte jag inte att det blev bra, de hade blivit rätt fina när jag oljat in dem. Men sen när jag såg dem mot huset så kändes det bra. Då passade det med vitt. Vi hann inte klart. Får se om det blir uppehåll med vädret när Tilda sover så kan jag fortsätta.

Annars har jag städat idag, behövligt och tagit en förmiddagsfika för mig själv. Det är alltid skönt. Ska nu vara lite med Tilda, hon vaknade i natt och hade feber. Vet inte om det är tänder igen eller vad det kan vara. Nu känns hon pigg.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen