Extravagn


Köpte en extravagn igår, ja begagnad såklart. Hade hittat en rosa på blocket, men någon hann före mig så det fick bli en röd. De är inte jättesmidiga att köra, men de är smidigare i bilen eller på bussen och det är då jag vill ha den.

Joel är hemma idag. Nej, han är inte sjuk. Han får bara en hemma-slappar-dag med oss så här mitt i veckan. Regnet det bara öser ner, så jag ska se vad han vill hitta på. Om han vill göra något med mig eller fortsätta med lego.

Imorgon fyller en av mina systrars döttrar 10 år. Vi brukar inte gratta varandra, men jag har pratat så många gånger om att hon kunde komma hit till oss någon helg. Nu ska jag ge henne det i present tänkte jag, får hoppas det uppskattas. Jag har alltid känt lite extra för henne, hon är ett mellanbarn som ofta har kommit i kläm. Tror hon behöver lite ensamtid ibland.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen