En påminnelse, så ni inte längtar tillbaka till småbarnsåren!!!

Det är helg, mannen är ledig och vi vill hinna umgås, fixa lite i trädgården, kanske bjuda hem några vänner och mysa. Men så blir det en helg då tröttheten tar över. Natten ger inte den sömn som vi behöver, vilket leder till att jag går som en zombie hela dagen utan tålamod och lätt till tårar. Ringer sjukvårdsupplysningen för att höra om vi ska kolla upp lilltjejen, får sitta 20 minuter i telefonkö, orkar inte... Hon blir bättre under dagen så vi tycker väl själva att vi inte behöver kolla upp henne. Får en ganska mysig kväll och hoppas att nästa natt ska bli bättre. Bättre blir den, men inte bra. Så är det dags att gå upp med lilleman kl 6. Ny dag med nya möjligheter. Undra hur mycket jag orkar idag? Samtidigt är jag glad att vi inte har haft en massa saker inplanerat, nu har vi kunnat ta dagarna som de kommer och tillåta sig vara en zombie.

Kommentarer

Lilla Li sa…
Låter hemskt! Jag är så glad över att mina barn är stora nu!! Kram
Anonym sa…
Åh, låter jobbigt!
Ska jag komma så ni får en eftermiddagslur? Jag kan gå ut med barnen...
Jag är oxå glad att våra är stora. De sover i sina sängar, de sover länge på mornarna osv.
Men nog kan jag ibland längta tillbaka till när de var små med, det ska jag ärligt erkänna...
Kram Gilla
Tina sa…
Tack gulliga Gilla för erbjudandet, som jag såg först nu. Det lät ju väldigt skönt :). Har gått riktigt bra idag.

Ja, varje ålder har sin charm och jag tror också att man kan längta tillbaka lite till detta när de är stora. Så man ska väl njuta :).

Kram på er
AnnieeG sa…
hoppas du snart känner dig piggare!!
Ja, gårdagen var mkt lyckad och M var också nöjd, så det var roligt. Idag har vi bara segat.
Får bestämma en dag att fixa ditt hår också! Om du vill göra det rätt snart, eller tänkte du vänta? Annars kan nog nån dag veckan efter denna passa. Kramar!!!
Tina sa…
Nej, jag tänkte nog inte vänta. Vore så skönt att få det gjort snart. Ska jag färga det själv innan kanske? Nästa vecka borde nog gå bra för mig med. Tack gulliga du. Kram

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen