Dags för mat

Tilda är inte så sugen på smakportionerna. Jag har testat lite olika och vid olika tillfällen, men hon får säkert bara i sig ett kryddmått. Det är ingen brådska säger de på BVC. Nej, det vet jag, men jag skulle gärna vilja.... Jag har ju inte lämnat Tilda längre än 1-2 timmar och då har hon kunnat äta av mig. En gång pumpade jag ur, det var när jag var på väg in till sjukan, men det blev ju inget av det heller.

Hon är ju inte svår att ha med sig, men det vore lite skönt att lämna henne hemma någon kväll och åka själv till Kista eller kanske t o m på träning.

Ni, mina vänner, som är rutinerade mammor. Hur gjorde ni? När lämnde ni era barn hemma och pappa fick ge dem mat? När slutade ni amma? Och har ni några tips på smakportion- eller vällingstart?

Joel älskade smakportionerna från första stund och så hade han fått flaska sen han var 2 veckor, så det var betydligt enklare. Fast då hade jag inget behov av att lämna honom.

Kommentarer

Lilla Li sa…
Jag har pumpat ur och gett flaska från första veckan med båda, det var så smidigt att alltid ha i kylen:). Med Vendela slutade jag helt amma vid 8 månader, Alex var ca 6 mån(han ville inte, åt hellre mat och bröstmjölk eller vatten i flaska). De har ju ganska mycket egna åsikter tidigt de små liven...
Lycka till!

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen