Den som spar han har

Jag vill inte spara, jag vill börja kasta. Varför ha massa saker som tar plats, som man inte använder. Som jag sagt tidigare så är jag så sugen på att rensa vinden, men det är så segt att komma igång. Varje gång jag är uppe efter någonting så vill jag börja rensa. Hoppas jag och mannen kan göra ett gemensamt ryck någon gång så det blir av. Är riktigt sugen på att göra en riktig trapp upp så vi kan ha ett ungdomsrum där uppe och då måste jag rensa.

Men idag när jag skulle ha tag i kastruller som vi kan ha i husvagnen så hittade jag dem inte. Förmodligen har vi slängt dem för de fungerar inte på vår spis, fast de hade varit kanon i husvagnen. Gick igenom stor del av vinden efter en dag på stranden, snacka om att det var svettigt där uppe, men utan resultat. Nu gick jag upp igen för att ta ner trasmattor till förtältet och då hittade jag kastrullerna. Yes, det känns bra, för det är inte helt roligt att ta nya kastruller till en gasspis.

Skulle vilja ha ett utrymme med husvagn/tält/frilufsgrejer på vinden, ett med vinterprylar, ett med urvuxna kläder och ett med julgrejer. Det är väl allt man behöver ha på vinden, som man använder. Ja, får hoppas min dröm blir sann en dag :).

Nu har jag tagit fram allt som ska med. Klädhögarna med mina, Joel och Tildas kläder är klara och sen allt som behövs i en husvagn. Köksgrejer, bord, stolar, dynor, dukar, grill, kol, vattendunkar och hovarna med mera... Vi får hämta husvagnen kl 12 imorgon, de stora kommer hit först vid 14-15 tiden så vi får se hur långt vi kommer imorgon. Ser fram emot att komma iväg.

Nu har mina övervintrade pelargoner börjat knoppa, typiskt när man ska iväg. Så har ni vägarna förbi så får ni gärna hälla på en skvätt vatten :).

Ha en fortsatt skön sommar folks, visst är det härligt, solen skiner :O).

Kommentarer

Anonym sa…
Ha en underbar vecka. Hoppas vädret håller i sig och att allt blir kanon!
Tänker på er!
Kram GIlla

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen