Vilken dag













Vilken fest, vilken glädje, vilken kärlek, vilka klänningar, vilka människor, vilka tal. Ja, jag satt bänkad och tyckte det var helt fantastiskt. Så overkligt att se denna vanliga familj ihop med kungafamiljen. Jag gjorde några matpauser, sen mot kvällen när det blivit lite för länge framför tv:n så tog jag en promenad med Tilda.

De var så vackra och så lyckliga. Jag föll många tårar under dagens lopp. Sen har jag gillat Mark, Kristian och Ebba på SVT, de har gjort ett fantastiskt jobb.

Kronprinsessans tacktal till folket var roligt och fint. Kungens tal till sin drottning var vackert. Olles tal var långt, men så avslappnat och bra. Sen kom Daniels tal och vilket tal sen, utan fusklapp, blandat på engelska och svenska och med så mycket kärlek till sin prinsessa. Det var så skönt att se kronprinsessan i tårar flera gånger under dagen, hon är människa hon med.

Ja, jag kan bara tacka för att jag fick ta del av allt detta vackra. Jag gick och la mig efter tårtan, hade gärna sett dansen och uppträdande, men jag hoppas få se det på datorn idag. Beundrar dem alla som orkat festa i dagarna 3 och sen se så fräscha ut. Jag har varit på så många bröllop där gästerna börjat gå hem vid 22-tiden, vilket jag tycker är både ohyfsat och tråkigt. Kan man inte bjuda till lite för sina vänner och hålla ut. Ja, ja, jag förlåter dem och gläds nu över detta att: "Störst av allt är kärleken".
OBS! Det är jag som tagit bilderna :)

Kommentarer

Anonym sa…
Här är en till som satt bänkad stora delar av dagen, och kvällen tills dansen var gjord. En tår nu och då föll. R sa gråter du? Du måste vara den enda som gör det. Nej det tror jag inte, svarade jag...

Kram C
AnnieeG sa…
haha, du var definitivt inte den enda... ;-) Kram

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen