Jag räcker inte till

Det finns så många som jag vill hjälpa, eller bara vara nära och lyssna på och stötta. Men jag räcker inte till och det gör ont i hjärtat. Mamma och pappa skulle behöva mer av min hjälp. Min syster som är ensam med 3 barn skulle jag vilja avlasta. Brorsan som inte får några att hjälpa honom med ett stort läger skulle jag vilja hjälpa. De bor alldeles för långt ifrån mig för att hjälpa dem i vardagen.

Behovet finns även här hos ensamstående vänner, grannar eller de i kyrkan. Ja, var finns det inte folk som behöver stöd.

Jag gör så gott jag kan. Jag skulle heller inte vilja ta tid från min familj för att stötta andra, de behöver mig kanske mest. Ja, så här kommer jag nog alltid känna mig, otillräcklig. Därför ska jag inte tänka så mycket utan njuta av livet en dag i taget.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen