Var det så här för er också

Jo, jag undrar, ni som har större barn än vad jag har, fastnade ni också lätt i soffan när barnen var små? Gjorde era män det också? Eller höll ni på med husrenovering eller trädgårdsrenovering eller liknande? Vänder det någon gång? När barnen blir lite större, kan man ägna sig åt annat då, typ baka eller komma ut på promenad på kvällen? Vore intressant och veta.

Jag kan bli lite frustrerad över att vi inte gör mer än det nödvändigaste här hemma. Vi borde rensa i trädgården, rensa vinden mm. Vi kan ju inte bara strunta i borden, för någon dag måste det göras.

Kanske det är så att männen också är extra trötta under småbarnstiden och när de jobbar heltid. Men det finns väldigt många där ute som renoverar och grejar efter en arbetsdag. Läste om en mamma i Dagen idag som inte sov en natt de 4 första åren med småbarn. Det ledde till att hon blev deprimerad och sjuk. Det är väl inte helt ovanligt att man inte får sova, så visst kan jag förstå om man är trött.

Har haft en mycket trevlig dag idag med väninna K och hennes lilla son. Vi promenerade och åt lunch och fikade ihop. Mmmm, trevligt med fika ;-).

Kommentarer

Anonym sa…
Tid för annat finns det ju helt klart när barnen nu är större. Men jag vet inte om orken blivit större för det. Efter åtta halv nio hamnar vi båda som två kollin i soffan och hänger där tills läggdax. Tycker oxå att man borde renovera mera (vi blir ju aldrig klara med projekt tvättstuga)men mannen är tydligen lika trött som jag.... eller är det bara en vana att inte jobba när man kommer hem? Att man bara tar det nödvändigaste och det man tycker är kul att göra (typ baka och promenera)? Ja, vad vet jag. I min drömvärld hade iallafall fler projekt i vårat liv och i vårat hus varit klara för lääänge sedan!
Anonym sa…
Vi är också trötta fortfarande...det blir faktiskt lite värre när båda barnen är på dagis/skola och vi båda jobbar, då är ingen hemma och hinner ens baka....än mindre renovera...
Sen är det förstås så att den som kan renovera i vår familj jobbar mest....dvs maken.
Vi är ju sällan lediga så ofta samtidigt och det är svårt att sköta både ett projekt och allmän markservice om man vill hinna klart det inom rimlig tid.

Jag accepterar att det måste renoveras på semestern för att det ska kunna bli ngt.

Det är skönt att sitta i soffan:) Vissa dagar infinner sig orken och då ska man passa på!

Kram Lina

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen