Var är vårvärmen?!

Det är maj. Maj brukar vara varmt och fint har jag för mig, men ok det kan få vara såhär nu så blir det fint i juni och juli, eller hur?! Tilda sover och då vill jag passa på att göra så mycket; vila, sitta vid datorn, ringa, ut och gå osv. Tänker ändå att måndagar kan jag få ta vara på lite egen tid efter en helg med familjen, därför sitter jag nu vid datorn.

Helgen har varit bra i regnets tecken. Lite slöa har vi varit, men det har varit mysigt att ha umgåtts med familjen. Joel älskar att vara ute och cykla (stödhjulen är fortfarande på). Det är jättemysigt, men han har börjat cykla lite väl långt bort med grannpokarna och det gillar jag inte. Jag vill heller inte ta bort cykeln för vi gillar att han cyklar, men hur ska vi få honom att lyda oss och inte följa pojkarna?!?! Lite läskigt om han sticker iväg om jag sitter inne med Tilda. Så det får kanske bli någon kompromiss, cykeln låses in och tas bara ut när jag eller mannen är ute samtidigt. Vi får se hur det går.

Fick tag i en husvagn som vi ska hyra i sommar. Han hade ett bra pris för 2 veckor, men hade tyvärr inte 2 sammanhängande veckor. Då vi har bokat den v 27 och 29. Vecka 27 tänkte vi åka på Hönökonferensen, ska bli jättekul. Sen får vi se vad det blir v 29. Så det blir kanske inget midsommarläger med församlingen, för läger kostar ändå en del.

Kommentarer

Anonym sa…
Vad bra att Ni fick tag i husvagn och att Hönö-resan blir av. Är glad för eran skull!
Kram Gilla
Singh sa…
Ja, det undrar vi också, var värmen tagit vägen.

Schysst med lite inbokad semester. Vi hoppas att det här är sista sommaren som R jobbar heeela sommaren. Det blir inte så mycket semester för mig heller då!

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen