Ute hela dagen

Var ute hela dagen igår så filmen "Så olika", lämnades tillbaka osedd. Jag satt ute och läste bok, oljade klart altan och rensade lite i rabatten. Sen satt jag ute i sandlådan när grannarna kom hem, så trevligt att få prata...

Det var ju en fantastisk dag med riktigt skön värme. Idag ska jag träffa väninna K.

På fredag har mellangrabben Operation Dagsverke i skolan. Jag tror att jag skrev, det som jag kommer att skriva nu, sist han hade denna företeelse. Vad är poängen? Att få in pengar, eller slippa ha barnen i skolan eller att de ska lära sig något. Nej, jag vet faktiskt inte. Hur många vågar fråga ett företag om de får komma dit och sen ska företaget skänka pengar. Hur många gör någonting hemma som verkligen är värt att betala för. Och om de inte gör det så måste man som förälder betala ändå eftersom det ska gå till välgörande ändamål, men eleven har inte lärt sig något. Skulle eleven få pengarna själv så känns det ju lite när han/hon låter bli, men nu är det nog tyvärr så att de inte bryr sig. Nej, behåll barnen i skolan så mycket det går. De ska inte vara hemma och lata sig i onödan.

Kommentarer

Emma sa…
Jag håller med fullständigt! Allt extra "tjafs" borde bort - det bara klipper sönder skolgången. Det är extra irriterande när man vill lära eleverna så mycket det bara går och så ska de ut och flumma någon dag.(för det gör tyvärr de flesta - fjortonåringar idag får inte så många jobb) Om de ska ge pengar så kan de göra det ändå, men att skoldagar ska gå bort tycker jag bara är fånigt.
Tina sa…
Skönt när en lärare håller med ;-)

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen