Tack till er som bloggar

Jag tror vi är skapta till att vara sociala, umgås med andra och få utbyte av varandra. Livet kan inte gå ut på att bara vara i sin familj och ta hand om sitt hus. Nej, vi behöver utbud av social gemenskap, där vi har roligt och lär av varandra. Sen är det perioder i ens liv då man inte orkar umgås eller ringa. Då är det så trevligt med internet, facebook och bloggar, där vi får lite inblick i varandras vardag. Klart att det inte räcker, det är inte direkt socialt, men vi får ändå höra lite om varandras liv.

Skulle vilja att fler blogga, jag har försökt få igång några, men utan resultat. Ex väninna A-M i Ö-bro, men hon tyckte inte hon hade något att skriva om. Nej, det har man inte alltid. Väninna Å, som flyttat till västkusten, hon vill nog inte prioritera det. Synd, för hon skulle verkligen kunna dela med sig av sitt liv just nu med barnen och huset. Sen har jag väninna M i Ö-vik, men där kan jag verkligen förstå att hon inte har tid, den ursäkten accepterar jag. Risken är att vi drar oss för att ringa och när det då dröjer så länge mellan gångerna så blir samtalen så långa för att vi har så mycket att prata om. Vore bättre om vi ringde oftare och kortare. Kul att de finns på FB åtminstone.

Tack till er som bloggar i varje fall, det är kul att följa era liv, bara så ni vet ;-).

Nu har jag precis ätit lunch ute i solen, ska ut igen och se om jag kan göra någonting nyttigt.

Kommentarer

Emma sa…
...och jag tycker att det är så kul att få följa er! :-) Bättre att blogga liiite än inte alls!

kram på er!
/E
Anonym sa…
Som om jag skulle skrivit det själv, Tina! Tack till dej som bloggar, vännen!
Måste dock höras på telefon snart med, saknar dej!
Kram Gunilla
Carolina sa…
Tack själv!!! Kram

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen