Planering

Har precis hunnit tvätta balkongen, olja in den och halva altan innan regnet kom. Precis enligt planen, skönt. Ja, planen var faktiskt bara halva altan. Möblerna står på andra halvan så den tar jag när första halvan torkat.

Nu blir vi kanske inne resten av dagen. De stora är hos sin mamma. Mannen och Joel cyklar lite. Imorgon kommer syste M med man på lunch sedan familjen L på eftermiddagen. Långhelger ska man ha tid att träffas och umgås och inte bara rensa i trädgården, eller hur.

Läste en status på FB där en familj haft veckoplanering och det var in i minsta detalj kändes det som. De hade även bokat in FB tid. Tur att man är olika. Jag är glad om vi lyckas planera vad vi vill göra i trädgården i sommar och sen prioriteringen på det. Vi har pratat om att göra några saker i flera år, men det har inte blivit av än. Jag tänkte att om vi planerar så händer det kanske plus att mannen är hemma en månad extra i sommar. Mer behöver jag inte planera, skönt att ta det som det kommer.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen