Musik

Har skrivit i min profil att jag gillar jazztonerna och visst det gör jag, men det är kanske inte det jag helst lyssnar till så jag ska ändra. Jag väljer musik efter vilket humör jag är på. När det är lugnt och stilla och jag vill ha lite bakgrundsmusik så är det jazz, är jag på väldigt bra och glatt humör så väljer jag gärna något funkit.

Ja, sen gillar jag schlager, pop, rock mm mm. Härligt att vara allätare. Ibland glömmer jag att lyssna på den musik jag har hemma, då är det härligt att hitta en av sina favoriter.
Joel gillar sån musik som jag gillar - funk. Hör han sån musik så säger han:
"Det här är cool musik mamma". Yes!!! Fast idag sa han:
"Jag gillar sån musik som Manboy". Haha, vad är det hos dessa unga nya artister, som barnen fastnar för?!


Sen gillar han skarpt Michael Jackson, han tar gärna på sig svarta byxor, vit tröja, keps och vantar, då är han som Michael Jackson säger han. Och stackars Michael som var livrädd att bli bortglömd efter sin död, det läste jag i en bok i höstas. Nej, han kommer leva vidare hos oss som levt med honom och även de nya generationerna, han var ju "King of pop". Häftigt.

Kommentarer

Anna sa…
Jo tack;) Här hörs toner av både Michael J och Manboy (helst i falsett, haha) hela långa dagarna! *skratt* Härlig arbetsmiljö man har!! Kram och ha en bra dag i solen=) Det ska vi!

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen