Min duktiga man och jag snyggingen ;-)

Precis hemkommen från sommarfest på min mans förskola. Det var föräldrarna som höll i det, men mannen min höll i ett nummer där barnen sjöng. Så bra och fint. Han är duktig min man och det fick jag höra. En mamma kom fram till mig och sa att det var skönt att hennes barn slutade nu när Franz ska sluta. Han är verkligen jättebra. En mamma jag kände sa det också och tycker det är lite jobbigt att det är så turbulent på förskolan, även om hennes dotter klarar det bra. En kollega till mannen kom fram och sa att hon var så ledsen över att han ska sluta. "Jag började gråta när han berättade det", sa hon med tåren i ögat ;-(. Ja, visst är det synd om dem och barnen, men jag hoppas såklart att det ska bli så mycket bättre för mannen min på det nya stället han ska börja. Ett personalkooperativ.

När jag kom så undrade såklart barnen vem jag var, så kom ett gäng grabbar fram: "Är det du som är Franz snygging?". Ja, sa jag med ett leende på läpparna. Barn kan dom ;-).

Kommentarer

Anonym sa…
Å dom har så rätt, snygging där!!
Kram Gilla

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen