Det finns så många sköna människor

Att sitta och höra livsberättelser eller små episoder av en 80-årig kvinnas liv under kyrkkaffet är något av det trevligaste jag vet. Tycker det är så mysigt. Idag blev det så och tant Rut är så otroligt söt. Ja, det behöver inte vara en 80-åring, det är så härligt att prata med alla dessa olika människor med olika bakgrunder och liv.

Igår var väl en fantastisk dag i solens tecken. Njöt av att vara ute i värmen. Mannen rensade och gjorde fint i buskarna, jag planterade lite pelargoner och lobelier i krukor och sen lekte jag en del med Joel. Mannen stack iväg och handla och kom hem med blomma och tårta till mig. Mmmm... Jag hade nämligen namnsdag - Sofia.

Idag har det inte varit lika fint, men jag hoppas att det blir det imorgon igen. Vore så härligt plus att jag behöver olja klart altan. Det har inte varit mycket bra på tv i helgen så ikväll hyr vi en film, lutar åt något svenskt, Beck eller Så olika.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen