Uppmuntrande och tacksam

En dag när Joel sitter i soffan så säger han: "Vilka fina gardiner det är här inne mamma". Tänk vad han kan göra mig glad. Plötsligt kunde jag se honom som 30-åring, kommer hem till sin kära mamma och ser de nya gardinerna och berömmer dem. Haha...

Sen är han så otroligt tacksam, han fick ju bl a nya kalsonger och en ny mössa efter min shoppingtur i måndags. Han utbrister verkligen tydligt: "Tack mamma". Sen visar han glatt resten av familjen sin nya mössa: "Titta vilken cool mössa mamma har köpt till mig". Förstår varför det är så roligt att handla till honom.

Mellangrabben visar ju inte det precis, därför har jag bestämt mig för att lämna tillbaka jeansjackan. Å, andra sidan så är han så lättsam när det gäller kläder för han är bara så nöjd. Tydligen är grabbarna i hans skola rätt medvetna och det ska vara märkeskläder, men han bryr sig inte. Huvudsaken kläderna är sköna säger han. Jag är väldigt tacksam.

Kommentarer

Anonym sa…
Vad gullig han är som lägger märke till att ni har fina gardiner. :)
Kram Gunilla
Singh sa…
det är så man smälter... vilka fina kommentarer Joel gett dig!
AnnieeG sa…
hihi, förstår att det värmer ditt modershjärta :-) Förmågan att känna tacksamhet är nog bland det bästa man kan försöka ge sina barn! Har man den förmågan kan man känna sig rik jämt.
Trevlig helg! kramåpuss

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen