Plock plock plock

Så var man hemma igen och detta ständiga plockande. Det är leksaker, tvätt, smulor, post, återvinning, disk som ska plockas och säkert en del mer. Vad det är tråkigt. Känns som att jag hinner aldrig det där extra för det där plocket som måste göras tar tid. Jag borde ha städat idag också, men det hann jag inte.

Fast det är väldigt skönt att vara hemma också. Vi hade några mysiga dagar, även om man kan bli frustrerad över mina föräldrars situation, så är de ändå fortfarande mamma och pappa och det är kul att träffa dem. Jag kände att jag fick lite extra tid med Joel och det var mysigt bara det. Sen träffade jag mina systrar och väninna F kom från Ö-bro. Så det var välfyllda och roliga dagar. Resan dit och hem gick också bra. Borta bra, men hemma bäst absolut, trots plockandet...

Har varit till jobbet idag. Det var en mötesdag och jag tänkte vara med på en föreläsning. Fick med mig lite av den, var tvungen att gå och amma och sen träffade jag flera goa kollegor som jag pratade med. Fick dåligt samvete att jag inte gick in på föreläsningen, men så kom jag på att jag var ju där helt av eget intresse på ledig tid så jag kunde göra vad jag ville. Härlig känsla. Tycker om mitt jobb och mina kollegor så det var väldigt roligt att vara där.

Imorgon ska jag till Sophiahemmet på hälsokontroll. Får sånt av jobbet var 3:e år, sist var alltså när jag var hemma med Joel. Dålig tajming, för jag har ju inte bästa konditionen. Ja, ja, känns bra att göra den i varje fall.

Kommentarer

Anonym sa…
Skönt att du har haft det bra hemma i A-a. Det är inte dumt att komma hemifrån några dagar men heller inte dumt att få komma hem igen!!
Trevlig valborg!
Kram Gilla

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen