Påskhelgen

Vi var hos svärföräldrarna i Dalarna i helgen. Jag såg verkligen fram emot att komma dit för det var så längesen. Det blev en bra helg med mycket gemenskap och mat. Mannens systrar och bror kom också hem, alla bodde inte där, men det var fullt hus. Barnen hade roligt, som alltid och det tycker man om som mamma. Joel ville inte åka hem efter 4 dagar, men när vi närmade oss hem så ville han det.

Det är roligt att träffas och prata och diskutera, men det är inte alltid det är roliga diskussioner. Mycket upprepningar från svärfar, som är väldigt tröttande att lyssna på, men den här gången var det inte så mycket. Han är inte lika benägen att prata om sina teorier och utläggningar när en av mannens systrar med ickekristen man är med, så det är skönt.

Den här gången blev det diskussioner om dagens teknikanvändning, vad man prioriterar osv. Och enligt dessa människor så var allting bättre förr. Jag hörde någon professor på tv som forskade i människors och samhällsutveckling. Han fick frågan: "Var det bättre förr?". Han svarade: "Nej". Det var så otroligt skönt att höra honom och nu när diskussionen pågick här i helgen om facebook, tv mm så satt jag bredvid och amma och lyssna och kände att det var så tråkigt att lyssna på dem. De var så negativa. Jag tänkte, fy vad tråkigt det måste vara att leva i dagens samhälle där mycket utgår från dator och tv och inte gilla det. Tänk att alltid känna sig så där negativ. Nej, det vill inte jag. Jag gillar att titta på tv, blogga, sitta vid datorn och framförallt facebook och jag står för det. För att orka leva i nuet så måste man nog acceptera en del av detta.

Jag frågade tjejen efteråt vad hon tyckte om diskussionen och hon hade inte reagerat så starkt som jag, vilket var skönt. Sen är hon van att höra detta också.

Kommentarer

AnnieeG sa…
Håller med!! Visst är det roligt med bloggar, FB och ett och annat TV-program. Nu har tom morfar facebook, han är ju ändå 92 år så det är aldrig försent om man bara är intresserad av att lära sig nya saker! =) Hoppas du får en fin dag min vän. Kramar!! JJ
Carolina sa…
Vad vore livet utan dessa prylar????Otoligt mycket tråkigare!!!!
Kraaam

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen