Jag vill hinna med så mycket




Det är vår, tralalala.... och då finns det plötsligt massor jag vill göra. Städa, putsa, feja, inne och ute i trädgården. I tisdags sydde jag klart köksgardinerna och tvättade de fönstrena. Egentligen ska man väl inte tvätta dem förrän de ha sopat, men det dröjer ytterligare 2 veckor och det var roligt att ha rent när jag satte upp nya gardiner. Är inte säker på om jag gillar dem, men jag tror det.. :-). När mannen kom hem så tog vi en tur till Ikea, där jag köpte gardiner till vardagsrummet bl a.

Igår, onsdag fick jag springa till BVC för att bussen gick för tidigt. Tog en lugnare promenad hem efter läkarbesök med Tilda. Det blev en promenad på 1,5 timma. Skönt. Handlade lite vårblommor och planterade en kruka ute.

Idag har jag tvättat vardagsrums- och sovrumsfönstrena och satt upp de nya gardinerna. Trodde aldrig jag skulle vilja ha spets, har tyckt det varit tantigt (kanske jag har blivit tant...) Gillar dem jättemycket, det är vår och romantik i dem. Har även hunnit sitta ute med en kaffetår, sååå skönt.

Kommentarer

Anonym sa…
Spets som är så fint, tror jag har varit tant länge då...
Köksgardinerna var oxå fina, våriga.
Grattis till nytvättade fönster, jag har mitt kvar. Kanske man skulle vara duktig och göra ett ryck i helgen.. kanske.
Kram Gilla
Singh sa…
Så vårfint ni fått det hemma! Fina fräscha gardiner och rena fönster, wow! Härligt när man kan lära sig gilla nåt man tidigare inte gillat.

Kram C

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen