Drömmar

Jag tror att drömmar kan tala till oss antingen med uppmuntran eller skräck. Det är precis som att vi drömmer om det som vi precis befinner oss i fast på ett annat sätt. Som när man ska gifta sig t ex, hur många har inte drömt att klänningen har gått sönder precis innan man ska gå in i kyrkan eller att man rent utav har glömt att skaffa en klänning. Man kan ju undra varför man drömmer så, för det är ju oftast inte sant, men det är ändå det som kretsar i ens huvud.

Det jag kommer ihåg av nattens dröm är att jag mötte en mamma och hennes dotter, som hade plockat ett fång med gul- och vitsippor. Det var jättefint. Tänkte på det idag och log, ja, det är min vardag: Mammor, pappor, barn, vår och blommor. Visst är det härligt. Jag har inget som bekymrar mig och jag tänker inte så mycket över huvudtaget, vilket är så skönt. Varför bekymra sig för väder och vind, eller aska som gör att flygen inte går. Det är ingen som dött, det finns ju mycket värre naturkatastrofer, men vi lever bra skyddat här uppe i norr. Vi har mycket att vara tacksamma över.

Det är jättetråkigt att inte komma iväg på en planerad resa, men det är nog jobbigare att inte komma hem. Fast idag verkar planen gå igen, jag hör dem vilket jag inte gör annars för man är så van vid dem.

Trevlig helg vänner!

Kommentarer

Anonym sa…
Härligt med ett bekymmerfritt liv! Bara att tacka å ta emot!
Ha en skön fredag! Hoppas på att få se dej snart igen å då lite längre än en lunch!
Kram kram Gilla
Singh sa…
Härligt att kunna bara vara och att njuta. Ingen oroshärd som gnager.

Kram C

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen