Datakrångel

Har jag sagt det förut, det känns så, tekniska prylar ska bara fungera. Nu är den helt död vår dator, sist när det blev så för en månad sen så räckte det att köra windowsskivorna, men det gick inte nu. Så den måste väl lämnas in och vara borta några veckor. Vi köpte den i september... Tur att vi har fler datorer här hemma, som fungerar.

Hade en bra helg med kläd- och prylbytardag, besök hos familjen L som jag skrev tidigare och på söndagen tog jag och barnen det rätt lugnt här hemma när mannen spelade innebandymatch. Jag lagade en rejäl söndagsmiddag, insåg att det skulle bli för mycket och undrade vilka man kunde ringa spontant vid 13.30. Jo, en familj i kyrkan som inte heller har kunnat äta lunch vid 12, och de kom. Trevligt.

Kvällen tog jag med mig lillasyster på gospelmässa. Det var roligt att höra kören, som jag annars är med i. Tar en paus från kören ett tag, vet inte hur länge.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen