Tinas sjukstuga

Ska det vara såhär, gå runt i myskläder hela livet och aldrig komma ut?!?! Nej, jag är faktiskt bättre idag och tänkte gå ut och ta en promenad. Men det har inte varit roligt. Idag fick Joel gå till dagmamman också, men jag har mellangrabben och mannen hemma - sjuka...

I fredags hade jag ont i kroppen, men trodde det var för att jag hade hållt igång. Lördagen fick jag jätteont igen vid ett tiden. Jag tog panodil och gick och la mig, efter 3 timmar blev värken värre och värre. Tillslut kunde jag varken ligga, sitta eller stå. Jag visste inte var jag skulle ta vägen. Vi ringde sjukvårdsupplysningen och när jag pratade med henne så kände jag igen smärtan, det var ju ett gallstensanfall. Hon hörde hur ont jag hade och tyckte vi skulle ringa ambulansen, vilket vi gjorde. Jag var ju tvungen att ge Tilda mat, sen pumpade jag ur en del också. 5 minuter innan ambulansen kom så släppte värken. Mycket märkligt, men skönt. Det blir så dramatiskt när ambulansen kommer, men det var skönt att prata med dem. Fruktansvärd smärta, som om jag inte hade nog innan.

Var tvungen att sms:a grannen, som jag sett i fönstret och lugna dem.

I natt sov Tilda från 20-07.30, hon åt 23 och 04.30. Får det vara så här nu så det ju fantastiskt ;-).

Kommentarer

Anonym sa…
Oj vilka dagar ni haft!! Usch, hoppas verkligen att det vänder nu. Bli frisk nu lilla du!!
Varma kramar Gilla
Carolina sa…
Verkar helt hemskt Tina! Hoppas att det vänder för er nu! Kram Lina
Singh sa…
Huvaligen... skönt att sessan sover så bra iaf :-)
Tina sa…
Tack snälla ni!

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen