Städhjälp

Började dagen med att söka städhjälp på nätet. Var i akut behov av det. Pga min och barnens sjuka denna vecka så har inte jag orkat städat. Och när mannen kommit hem från jobbet så har jag lämnat över barnen i hans vård och vilat ett tag, så han har inte hunnit städa. Men det skulle nog vara svårt att få tag i någon så snabbt och tog tag i det sura äpplet själv.

Nu är ju städningen extra tung för att jag är sjuk, men annars kommer det inte kännas så tungt under mammaledigheten. Fast sen när vi jobbar heltid båda två så ska jag nog ta tag i det där med städhjälp på allvar. Hittade några firmor på nätet som inte var så fruktansvärt dyrt på nätet.

Jag har bara blivit sämre den här veckan så idag åkte jag till vårdcentralen igen. Träffade tyvärr samma läkare, som har problem med svenska språket. Ibland tror jag att sköterskorna skulle vara bättre behjälpliga än läkarna på vårdcentralen. Han gav mig i varje fall en ny penicillin och tog en odling. Hoppas det ska vända nu. Vill vara frisk och ha lite mera ork till annat, komma igång att träna bl a.

På eftermiddagen tog jag med mig ekipaget med 3 barn till vårdcentralen igen, för att be dem kolla mellangrabben som hade ont i halsen. Han hade inte streptokocker, skönt. Jobbigt att vara ute, men skönt när man har det gjort. Mannen jobbade sent, så det blev pizza, kebab och sallad. Sen har vi fått tillbaka tv:n äntligen, skönt med bra bild. Nu är det fredag och vi slappar i soffan och imorgon också tror jag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen