Rensa

Tog upp pulkor och en del vinterkläder igår på vinden. Nej, inte allt, för det behövs ju fortfarande tyvärr. Joel nöjer sig med en stjärtlapp i varje fall, att åka på en liten hög utanför huset. Fast idag sa han att han inte ville ha snö längre, nej det vill inte jag heller.

I varje fall så har vi alldeles för mycket saker på vinden, varje gång jag är där så vill jag få ordning. Och igår var inget undantag, jag är så sugen på att rensa, slänga och spara snyggt i märkta lådor. Problemet nu är, var ska man börja?! Jag hoppas jag och mannen kan komma igång att göra ett gemensamt ryck och sen kan jag göra lite då och då. Än så länge är det för kallt, men det gäller ju att få det gjort innan det blir för varmt. Ja, det är ett mål jag har med min hemmatid i varje fall. Vi får väl se hur det går.

Nu regnar det ute, vilket är bra, då försvinner snön fortare. Jag och Joel blev ordentligt blöta, den korta promenaden till dagmamman.

Nu blir det en kopp kaffe, sudoku och slutet på nyhetsmorgon, de ska prata om bebissmitta. Undra om jag kommer smittas nästa gång en kollega blir gravid, jag hoppas inte det.

Tjejen praktiserar på mitt jobb den här och nästa vecka. Hon var jätteglad när hon kom hem igår och ville bli receptionist, kul. Det är inte svårt att trivas på mitt jobb, längtar lite dit ibland faktiskt ;-). Fast när jag jobbar så kan jag inte gå på bio mitt på dagen, vilket jag ska göra med K imorgon. Vi ska gå på barnvagnsbio och se Änglavakt, ser fram emot det.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen