Hemma och inredning

Blir ingen frisör idag, flyttat till måndag. Joel har hostat så mycket inatt så han är hemma idag. Dagmamman funderade på om han har förkylningsastma, så vi ska kolla det om ett par veckor. Nu sitter han och ser Ice Age 2, jag har städat toaletterna och ska fortsätta med resten snart tror jag.

Vill så gärna sy gardiner, men maskinen vill inte. Det blir trassel under, betyder att övertråden inte är helt spänd, men det blir inte bättre av att jag spänner den. Så trist. Går snart och frågar grannen om hon har någon symaskin. Vill ju ha vårgardiner, helst nu till påsk, för då brukar det vara vår.

Trodde inte jag skulle bli trött på inredningsprogrammen, men nu är jag det, lite. Jag vill ju samtidigt se dem, för jag blir inspirerad. Igår somnade jag, mannen och lilltjejen framför roomservice. Mannen höll på att missa innebandyn och jag slutet på programmet. Blir faktiskt lite irriterad. Jag tror att man har pengar om man bor på norr mälarstrand, de hade rivit en vägg, men kunde inte fixa golvet. Nu hade det gått 2-3 månader (hm, det finns folk som lever så i år...). Det kan ju hända att de inte har pengar eller en snäll och duktig svärfar (som jag), som ställer upp. Det blev i varje fall väldigt snyggt.

Sen var det bygglov för någon vecka sen som hjälpte en familj, som köpt ett renoveringsobjekt ett halvår tidigare. De hjälpte dem med hela övervåningen. Hallå, ett halvår?!?! Sen tittade jag på fuskbyggarna efteråt, dessa stackars familjer som fått sina drömmar krossade. Tycker så fruktansvärt synd om dem. Nu hjälper ju programmet dem med någonting, men de skulle behöva så mycket mera hjälp. Arga snickarn var länge sen jag såg, men han kom ju också till familjer som verkligen behövde hjälp. Bygglov har också varit hos familjer som behövt dem så jag ska inte klaga så mycket, men dessa 2 senaste fall har verkligen stört mig. Sorry!!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen