Helg och förkyld igen

Var alltså hos mina föräldrar i helgen. Det var mysigt. Mamma är oerhört trött och vinglig, vilket hon inte riktigt ser själv, så det är jobbigt att se. Hur länge ska hon orka. På lördagförmiddag skulle väninna F komma och hennes kille, som jag inte träffat. Men så ringde hon och var jätteledsen för de hade fått magsjuka. Klart det är tråkigt för vi vet inte när vi kommer att träffas, men det är inte så mycket att göra åt när man blir sjuk. Dessa sjuktider, det är så trist.

Pappa blev 79 på lördagen, alla mina syskon kom, vilket var roligt. Vi fick smörgåstårta och en massa gott fika. Äldsta brorsan och frun hade precis kommit hem från Thailand så de visade en massa härliga strandbilder och var så bruna och fina.

Äldsta syrran berättade för oss att hon ska flytta ifrån sin karl. Hon har fått tag i en 5:a på Östra Hamngatan, för er som känner till A-a. Klart att det inte är roligt, men jag stöttar henne i hennes val. Det är inget snabbt beslut, det har funnits i hennes huvud i många år. Det är alltid tråkigt när det är barn med i bilden, men de har inte alltid mått bra av situationen hemma heller. De flyttar med henne och pappan bor kvar i huset så länge han kan. Ja, det jag hoppas på är att min syster ska få känna sig fri igen och att det ska gå bra för barnen.

Vi satt och prata en del alla syskon, vilket var roligt. Ofta när man träffas som familj så pratar man om alla gamla bekantskaper och undrar var som hänt i deras liv. Nu upptäckte vi att vi hade ännu bättre koll på folk pga av facebook, lite kul. Bl a att "Lasse" har byggt en ny altan i sommar, hm, intressant....

Huset var fullt av liv och rörelse och plötsligt blev det för mycket för Joel. Han ville vara själv på övervåningen och körde ner de andra barnen. Men så ropade han: "Mamma, pappa, bebisen, Kom!" Han ville att vi skulle vara själva, bara vår lilla familj. Han började mao bli hängig, lilla stackarn. Sen på natten kom förkylningen ordentligt med hosta, täppt näsa och ögoninflammation. Natten till idag var jobbig för honom också, då hade han också 40 graders feber stackarn. Så nu sitter han här vid tv:n och är hängig. Jag mådde inte heller bra när vi kom hem, ont i kroppen och halsen. Så vid ett idag åker vi till vc och tar prover. Hoppas bara att Tilda klarar sig. Hon är täppt i näsan.

Skulle åkt förbi G igår och träffat dem och hennes kusin med familj, vilket jag såg fram emot, men det blev inte så tyvärr. Får hoppas att det kan kan bli snart. Det är alltid lite jobbigt att missa saker när man själv är pigg, men man måste ju tänka på sina små. Hade man själv orkat, med den förkylningen? Nej, förmodligen inte.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen