Att vara mamma eller inte

Kan ärligt säga att igår kväll ville jag inte vara mamma. Jag ville bara rå om mig själv, gå och lägga mig i tid och försöka bli frisk. Fast det går ju inte riktigt, mamma är man vare sig man vill det eller ej (om man har barn alltså).

Mannen la Joel och han sov, så det var lugnt. Han gråter och hostar lite på natten, vilket är jättejobbigt för honom, men det går rätt bra. Tilda däremot sover ju hela dagarna så på kvällen vill hon vara vaken, helst till tolv. Och igår orkade inte jag vara vaken till tolv. Trodde hon somna vid nio så jag la mig då, men så vaknade hon precis när jag lagt mig. Gick runt med henne till halv elva. Då kom mannen hem från innebandy och tog henne, trots att han skulle öppna på jobbet idag.

Men sen sov de mina pärlor, så idag är jag gärna mamma ;-). Tilda sov ända till fyra, sen somna hon om såklart och jag fick väcka henne för att äta igen strax innan nio. Joel sov till åtta, vilket jag också gjorde. Gott!

Jag förstår inte varför vi inte blir friska, vi äter ju penicilin. Jag har jätteont i halsen, försöker prata så lite det går. Joel är pigg, har det jobbigast med hostan, men han fortsätter att prata i ett. Hoppas att Tilda sover mycket pga att hon behöver det och inte pga att hon är sjuk. Nej, hon äter och är glad när hon är vaken, så jag tror inte att hon blivit dålig än i varje fall.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen