Lördag

Får sova fortfarande, hon är snäll mot mig Tilda. Jag får väcka henne på nätterna för att hon ska äta. I natt var det bara en gång och nu sover hon så gott i sin korg igen. Pojkarna leker med lego, ovanligt.... Mannen tar precis en promenad för att handla och tjejen har tränat.

Vid 12 får vi besök av mannens syster med man och mellanson. Sonen ska stanna här och vara med stora grabben medan föräldrarna handlar. Blir trevligt med ett besök.

Igår var BVC sköterskan här. Ja, de gör hembeök vid första besöket, vilket är trevligt och skönt. Hon informerar och lämnar en massa papper. Tar uppgifter för journalen och väger och tittar på bebisen. Det gick bra.

Jag är lite amningsknäpp i huvudet, seg och långsam. Rätt skönt att vara så eftersom jag annars är ganska effektiv hela tiden. Men det är också en konstig känsla att vara så väck.

Kommentarer

AnnieeG sa…
hihi, det kanske är nyttigt för dig att vara lite väck för omväxlingsskull :-) Härligt att hon är så snäll, Tilda. Ska bli kul att träffa henne framöver!! Stor kram
Anonym sa…
Grattis till "bra" nätter. Låter som en dröm :-)

Kram C

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen