BB

Jag är så dubbel när det gäller BB. Tänker innan, klart jag ska vara där så länge jag får för att få vila innan man kommer hem. Men det är ingen vila där, snarare tvärtom. Det är varmt så det känns som att man har feber hela tiden när man har en varm bebis inpå sig. Man blir stressad, om man delar rum, för att man stör hela tiden. Det man skulle behöva är lite avlastning, kanske någon som tog bebisen, så man får sova lite. Men så är det inte, alltså är man vaken hela tiden. Avlastningen har man hemma, därför är det så mycket skönare att vara hemma.

Jag vill nog heller inte ha de som min mor på 60-70 talet. Då alla bebisar sov i en sal, så körde de in bebisen till mamman var 4:e timma för att amma. Nej, inte lätt och veta vad som är bäst eftersom alla mammor är olika, men jag skulle gärna ha lite avlastning.

Sen är det roligt att möta all kompetent personal, blir väldigt faccinerad över barnmorskeyrket, vad brett det är.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen