Amning

Skrev ju att jag skulle skriva om BB och amning, därför gör jag det. Med Joel hade jag inte tillräckligt med mjölk så jag fick ge tillägg. Det var lite känsligt först, men när jag såg att han blev mätt och att han sov bättre så tyckte jag bara att det var positivt. Som sagt, han sög sönder mig och det har Tilda också gjort, vilket gör väldigt ont. Amningsnapp är bra!!! Det komiska är för alla jag träffade på BB, som vill hjälpa en med amningen sa både med Joel och nu med Tilda att de suger så bra och har bra grepp. Ja, men varför känns det inte bra då?

Barnmorskan på återbesöket sa rätt ut att det är tekniken det är fel på. Sen lärde hon mig att lägga barnet bakvänt och så tryckte hon barnet hårt intill mig. Det hjälpte. Sen bokade hon in mig på ett besök på amningsmottagningen, så dit ska jag imorgon. Det är lättare att ta emot hjälp denna gång när man själv är lugnare och när jag vet att det inte ska behöva göra ont. Första gången visste man ju ingenting...

Kommentarer

Anonym sa…
Känner igen det där. När man träffar "rätt" person får man bra hjälp. Gillar när de säger: Så här gör man, och visar det med handling. Har bara positiva erfarenheter från amningsmottagningen. Där kan de sin sak.

Kram C

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen