Vecko- månadspeng

Vet inte om det beror på att jag är tjej, men jag har lättare för tjejen här hemma som använder sin månadspeng. Kanske inte bara till nyttiga saker, men det är ju ändå sitt eget smink och kläder ibland och sånt som tjejer vill ha. Grabben sparar sin månadspeng, sen köper han också sånt som grabbar vill ha, typ en legosats för 800kr. Fast det tycker jag är jättejobbigt, hur många legosatser ska han ha och det är ju så dyrt... Ja, jag är lite kluven för samtidigt är jag glad över att han som 13-åring kan sitta med sin legosats, han måste inte sitta vid datorn eller tv:n hela tiden.

Har haft svärföräldrarna här i helgen, jättemysigt, men det är som vanligt jag hamnar lätt i köket lite för mycket och det gör mig trött. Men jag har kunnat lägga mig och vila emellanåt och även hunnit med att vara ute lite. Det är ju mysigt att ha dem här och jag tycker om när de kan slappna av, sen tar ju mannen disken och det lättar ju väldigt.

Nu blir det film, imorgon ska jag till jobbet, vilket känns bra, roligt att träffa tjejerna lite innan jag tänkte vara hemma ett år.....

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen