Storasyster


Blev aldrig klar med min familjepresentation, som jag skrev för flera månader sen. Jag hade ju skrivit om Marita, men det försvann så då orkade jag inte skriva om det med en gång. Men nu kommer det. Det var hon som var här med sin "mindre" familj på julafton vilket var jättemysigt.

Karin Marita Wallin, fd Joelsson. Hon föddes 2 år efter Mats och är 6 år äldre än mig. Hon är den som skiljts sig mest i syskonskaran. Hon är den som var minst blyg som barn. Mamma sa att hon var alltid glad. I Brasilien hängde hon alltid i köket, 8 år gammal. Och sån har hon varit, hon har trivts i köket och alltid haft en förmåga att bjuda till. Som liten hade hon bjudning i lekstugan för sina vänner. Hon har alltid vågat gå sin egen väg, vågat testa och satsa. Bl a öppnade hon ett café, som fick heta Joel´s Ro. Det gick bra och det var omtyckt, men tyvärr för dyr hyra. Jag fick hjälpa henne lite där och det var roligt. Hon är ärlig och är en stark person, men hon har också en svag och känslig sida och den känner nog inte alla till, vilket gör att hon fått tagit en del stötar, som varit jobbiga.

Jag uppskattar hennes öppen- och ärlighet. Hon är väldigt omtänksam och bryr sig mycket om människorna i hennes omgivning. Hon har ett stort hjärta.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen