Snart plusdagar

Ja, idag är det 19:e januari och barnet är beräknat att komma idag. Nu är det många timmar kvar på denna dag, men jag känner inte av att det skulle vara något på gång ännu. Så det blir plusdagar den här gången också. Tänk vad skönt när man har planerat kejsarsnitt då får de ett datum och vet när barnet kommer. Och andra sidan så är det ju det här som är det normala. Man ska inte veta, man ska inte ha kontroll, man ska bara rätta in sig i naturens gång, nyttigt för Tina....

Har Joel hemma idag med, som sagt. Blandade i penicillinen i yoghurten i morse, han kände av den och var på väg att spotta, men jag fick honom att dricka istället. Skönt.

Undra vad vi ska hitta på idag?!

Kommentarer

Carolina sa…
Kanske en liten filmstund i soffan med sonen? Lite glass kan ni också behöva:-). Med en god latte! Lugn och ro är väl bra! Vill du få igång värkarna kankse en tur i pulkabacken är ett bättre tips!
Kram Lina
Tina sa…
Ja, det första lockar ju mer. Tror inte man kan få igång värkarna, i så fall skulle väl ingen gå över tiden.... Svärmor tjatade på mig att gå i trappor och cykla när jag gick över med Joel, vilket jag gjorde. Det blev ju ändå +9dagar... Ja, jag vet inte. Kan ju testa trappen kanske ;-).
Carolina sa…
Ricinolja har jag hört talas om....men det rekommenderas inte av de som vet...går lite väl fort då..
Tina sa…
Vet 2 som tagit det, min mamma bl a ihop med öl ;-)
Tina sa…
Ja, för mamma ja, så funkade det. Och även för den andra, det är Franz ex, Samuel skulle kommit 4/10, men hon fick ut honom till 13/9, hm....

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen