Snälla barn

Jag gillar att det snöar. Många klagar, tycker att det räcker, tycker de plogar för sent osv. Hallå, de hinner inte med plogingen, det är väl bara att acceptera. Sen måste vi tänka på hur det skulle vara annars. plusgrader och regn i januari har vi haft så många gånger förut och det är inte roligt. Snön ger oss ljus och vi får kämpa lite extra när vi promenerar eller kör bil och skottning är nog bara bra för kroppen.

Jag fick med mig stora grabben idag till "villan" där lilleman skulle lämnas på morgonen. Han drog honom i pulkan, vilket var jätteskönt. Han är snäll stora killen, tömde även diskmaskinen när vi kom hem. Ja, de är snälla båda stora barnen, glada och gulliga, trots tonåren. Så jag ska verkligen inte klaga. Blir glad om mina barn blir som dem.

Kommentarer

Carolina sa…
Härligt! Såna barn vill jag också ha:-)
Anonym sa…
Låter helt underbart!
Kram Gunilla

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen