PW och förskollärare

Följer Pernilla Wahlgrens blogg, vilket jag tycker är rätt kul. Det fantastiska med henne är att hon har sån självdistans till sitt kändiskap. Hon är ju uppvuxen och fostrad in i det, till skillnad från dokusåpakändisarna som inte vet hur de ska förhålla sig till det. I varje fall så har PW varit i Thailand några veckor nu och man har förstått att hon hade en man med sig, men hon ville inte avslöja vem. Vilket jag av respekt förstår att hon håller inne med. Så när jag var i affären idag så såg jag att hänt extra fått en bild på henne och senaste sonens pappa från Thailand, jag blev lite förvånad så jag kollade hennes blogg när jag kom hem. Där skriver hon att hon hört att media gått ut med rykten här hemma och eftersom hon ville berätta det själv så gjorde hon det. "Vem har sagt att jag bara har EN man", så är det bild på sonens pappa, sen är det bild på Peter Magnusson och sedan Bamse. Hon är ju underbar. Man kan ana, men ändå håller hon det för sig själv, störtskönt.

Sen hade hon lagt in ett mail hon fått från förskolan, att det är bra om barnen är ordentligt klädda när de kommer till förskolan eftersom de börjar vara ute. Gärna att de har underställ i ull. PW vill ju bara lyfta fram det komiska i att läsa det mailet när hon är i Thailand. Men vi andra som sitter här hemma i kylan och läser detta blir riktigt irriterade på förskollärarna. De skriver att barnen kan inte vara ute 45minuter ens för de blir för kalla. Att de har fått ägna förmiddan åt att trösta frusna barn som blivit ledsna och stått vid torkskåpet och värmt upp dem. Föräldrarna skulle tänka på att inte ha bomull närmast kroppen.

Men hallå var är det för inkompitenta pedagoger. Om det är så kallt som minus 10 eller ännu kallare, vilket det varit, så är 45 minuter ute ganska lång tid. Blir de så genomfrusna att de blir ledsna så får man väl gå in med dem. Sen kan man inte kräva att alla ska köpa ullunderställ, det har kanske inte alla råd med. Det där stör mig överlag att förskolan/dagmammor ska ha så mycket åsikter om vad barnen har för kläder. Förstår att många föräldrar mår dåligt pga att de känner att de inte har råd.

Kommentarer

Anonym sa…
Jag följde hennes blogg tidigare jag med, men nu var det länge sen jag läste. Måste läsa ifatt, för jag gillar henne med. Hon är skön, Pernilla.
Anonym sa…
Kram Gunilla :)

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen