Hemmafru

Hur länge skulle man orka vara hemmafru? Jag som gillar att jobba. Men det är inte så dumt att vara hemma så här och orka städa och laga ordentlig middag till familjen när de kommer hem och sen ha energi kvar till familjen och kanske träning också. Just nu så har jag inte så jättemycket energi över, men det har ju sina förklarliga skäl. Men jag orkar med en del så här på dagen och det är ju så skönt. Sen är man ju lyxhemmafru nu också när inga barn är hemma.

Jag har frostat av frysen, så skönt, det behövdes verkligen. Sen har jag fått bort julen. Så gott som allt. Jag har gardinerna kvar, köksgardinerna ska jag ta bort idag för de är så juliga, men de andra får vara kvar ett tag. Nu har jag precis druckit en Latte och hoppas att jag ska orka komma iväg till duschen...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen