Den smyger sig på

Frustrationen börjar smyga sig på. Det är inte tungt och jobbigt på det sättet, som många tror. Och jag har försökt ta vara på dagarna och vila. Men nu är det 10 dagar och det är inte roligt längre. Jag vill ha bebisen hos mig NU. Fast vad kan jag göra, det är bara att fortsätta och vänta. Man börjar känna efter varenda förändring i kroppen, nu gjorde det nog lite mer ont, nu trycker det på eller nu är säkert vattnet på väg. Haha, vilket skämt, som om jag skulle kunna känna det. Nej, nu har det slutat trycka på, det blir lättare, mycket märkligt.

Ska baka lite nu och sen ta tag i städningen. Hoppas få hjälp av ett av det där snälla barnen som jag skrev om igår. Han är ju hemma, så han kan gott få städa nedervåningen. Hoppas jag lyckas.

Om ni inte sett det på FB så kan jag meddela er som känner Nisse att han fick sitt 3:e barn i måndags. Sara gick över 4 dar och hade börjat bli lite frustrerad...hm... Men när de väl kom in på BB så gick det på en timma att få ut en lite flicka. Otroligt. Grattis till dem! ;-)

Kommentarer

Carolina sa…
Vi får hoppas på en lika bra förlossning för din del! Och att det sker snart!
Kram

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen