Ännu en skön dag

Vad skönt det är att vara ledig och bara vara ensam, verkligen ta dagarna som de kommer. Mannen kom och hämtade mig 9.15 idag och vi åkte till KS för ett tillväxtultraljud. Allt så bra ut, vikt, storlek, vattenmängd och flödet i navelsträngen. Bebisen ligger med huvudet nedåt och moderkakan ligger där den ska, skönt. Nu väger bebisen ca 3200gr, så jag hoppas det kan köra igång snart så det inte blir en allt för stor bebis jag får ut.

Väl hemma igen så åt jag lunch och sen slappade jag i soffan ett tag, somnade också. Skönt. Innan jag hämtade Joel så gjorde jag iordning en deg till jäsning, sen bakade jag och Joel kanelbullar. Han var jätteduktig att hjälpa till. Efter det lagade jag en god middag med renskav, ett enkelt recept som jag fick tips om på morgontv:n på TV4. Det smakade mycket bra och det var gott med en färsk bulle till efterrätt. Nu finns det lite i frysen också för stunder framöver :O).

Kommentarer

Anonym sa…
Härligt att du hann med ett bullbak oxå innan bebisen kommer. Funderar på att laga maten du tipsade om idag... alltid kul med nåt nytt.
Kram GIlla

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen