Väskan är packad

Fick lite sammandragningar i förrgår kväll. Det blev ingenting mer, men man vet ju faktiskt aldrig, nu kan ju barnet tänka sig att komma när som helst. Jag hoppas att det håller sig där inne och väljer komma under 2010. Kontrollfreak som jag är ville jag i varje fall ha koll på grejerna. Jag tog fram papprena som ska med till förlossningen och skrev om min förlossning. Jag har inte så mycket önskemål, jag litar på den kunniga personalen som finns på KS. Men jag vill gärna stå upp, ville det när jag fick Joel också, men de skulle absolut lägga mig ner och kolla läget och sen hann jag inte ställa mig igen. Då klarade jag mig med lustgas så jag hoppas jag gör det den här gången med. De som tagit epidural har fått sån utdragen förlossning och det vill jag klart slippa, men jag tar den om barnmorskan tycker det. Sen skrev jag upp att de ska ta en del prover på mig för forskning och sen ska jag till Astrid Lindgren och ta EKG på bebisen, mest för att inte glömma det i dimman.

Sedan gick jag upp på vinden och hämtade lite bebiskläder, mysigt. Vi har kassar med kläder där uppe, det ska bli så skönt att rensa det allt eftersom. Ska man överhuvudtaget spara några kläder? Packade alltså väskan som ska med till BB.

Idag ska jag se om jag kan få tid för ansiktsbehandling, present jag fick av mannen. På eftermiddagen får vi besök av våra vänner som är på väg hem till Ö-vik. De tar en paus och sover här i natt. Kul. Joel har frågat efter Maja sen vi var där i maj så förhoppningsvis får barnen roligt också.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen