Undrar så...

Varför har man lönesamtal? Hade planeringssamtal igår inkl lönesamtal. Trodde det skulle separeras i år, men så blev det inte. Jag har nog aldrig fått den lön jag önskat, varför fortsätter jag då engagera mig så mycket och ta tag i nya saker och hålla i saker utan att någon ber mig om det?! Varför kan jag inte bara jobba "så lite" som jag tycker att den lönen jag får förtjänar?! Jag blir så trött på mig själv.

Jag skulle kunna få en lapp med summan med min nya lön varenda år, för det går ändå inte att förhandla. Trist.....

Annars var samtalet bra :O).

Kommentarer

AnnieeG sa…
precis så går det till hos oss med... trist. Kram!
Carolina sa…
Ja, visst är man knäpp! Jag tror att det en del av "duktiga-flickan-syndromet", farligt drag som dränerar oss och utnyttjas(oftast omedvetet) av arbetsgivaren. Det är bara att ta små steg i motsatt rikning(ialla fall ibland)
Kram Lina

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen