Snö och snö

Drog Joel i pulkan till "Vita villan" idag. Insåg att det är ingen idé att skynda sig till bussen utan ta den takt man klarar av och orkar. Klagade lite på Joel här hemma, vilket var onödigt. Han var jätteduktig och jag var bara lite stressad och kanske själv sent ute. Han mös nog i pulkan även om det var kallt. Kom fram till jobbet tillslut och undrade sen hela dagen varför jag åkte dit. En sån riktig trist dag med mycket irritation. December har aldrig varit roligt på mitt jobb, allt ska avslutas, alla irrar bara runt och tvingar varandra till avslut, nej det är inte roligt.



Vilket snöväder det blev sen, det var ändå skönt att vara inne hela dagen. Jag och kollega C var kvar till sist och sen tog det tid innan jag kom hem. Stannade i Vällingby och handlade lite. Ett par julklappar och sen en overall till Joel. Jättefin, fast dyr, men det är roligt med nytt ibland också.... Bussresan hem var inte rolig, fick stå en bra bit. Undrar ibland om alla kvinnor som sitter inte haft ont när de varit gravida. Ja, ja, det såg kanske inte att jag var gravid med min stora dunjacka. Tog den korta promenaden hem sen och det var skönt, det är härligt med snö.

Blir hemma imorgon. Joel är inte helt pigg och jag har ont, plus att vi skulle ha svårt att hämta Joel på eftermiddagen så då kan jag lika bra passa på att vara hemma och ta det lite lugnt. Får hoppas att Joel håller sig skapligt lugn.

Kommentarer

Anonym sa…
Hoppas dagen hemma idag blir lugn och skön. Pejla in lite julkänsla... den är inte dum alls!
Kram Gilla

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen