Försvunnet lucialinne och barnens planet

Börja med att stora tjejen var hos sin mamma och hade fått med sig fel Lucialinne, det var för litet. Det jag köpte till henne förra året är borta och jag är säker på att tjejen har slängt det, hon knölade ner det i en påse när hon lussade runt för ett år sen och sen vet jag inte var det tagit vägen. Jag har inget minne av att jag tvättat och strukit det i varje fall. Sista gången hon lussa förra året var helgen jag fyllde, vi åkte till Arboga och hon var kvar hos sin mamma. Så har inte hon slängt det så har väl hennes mamma gjort det. Suck. Ändå sa jag till henne för en vecka sen att ta fram alla saker, så hon hade koll på det och att hon kunde ha det. Men nej då, hur gör man? Vi måste ju också släppa ansvaret till dem för att de ska lära sig. Ja, ja.....

Jag ringde Coop, de hade inga, jag ringde City Gross där jag köpte det förra året. De hade ett i vuxen stl. Bra, de la undan det till mig och mannen åkte dit och köpte det. 70 kr, helt ok pris också. Sen åkte han till Viksjö för att lämna det, plus ljus å annat hon glömt, sen körde han dem alla 3 till Spånga där hon skulle uppträda. Mannen kom hem, då han har streptokocker. Här hemma hann vi bada, städa lite och tvätta.

Vid 13 åkte jag och Joel iväg till Heron City för att träffa en vän till mig och hennes 3-åriga son. Vi gick in på Barnens Planet och där hade barnen roligt några timmar, klättrade, kastade bollar och körde bil. Stället var så där, inte så fräscht tyvärr, men pojkarna hade roligt och det var ju det viktiga. Vi har varit på ett liknande ställe i Järfälla och det var mycket bättre, i varje fall för 3-åringar. Nu har vi varit hemma 40 minuter, mannen har fått köttbullesmörgås med rödbetssallad eftersom vi hade ätit på Mc Donalds. Ska nog göra en sån smörgås till mig lite senare.

Vännen jag träffade ska skiljas. Förstår mig inte på karlar, som börjar få lite krav på sig i hemmet, att hjälpa till med lämning, hämtning, matlagning och städning, får kalla fötter och tycker bästa sättet är att fly och slipppa tjatet och sen skiljas. För det är ungefär så det är i det här fallet. Ledsamt. Hon har inte fått en chans att försöka ordna upp det. Synd. Ja, vi får hoppas att det går bra för dem och barnen.

Undra vad jag ska göra när det är Robinson ikväll? Tänk om jag orkar baka?!?!?!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen