Varför inte

Jag förstår inte varför man inte ska vaccinera sig. Om Sverige köper hem vaccin för hela befolkningen så är det väl självklart. Läkemedelsverket, Smittskyddsinstitutet och Socialstyrelsen rekommenderar det, och flera med dem. Och det är ganska stora institut som vet vad det handlar om. Som min barnmorska sa, om de 4 största instituterna rekommenderar det så är det väl självklart, varför är alla så rädda? Ja, det undrar jag med. Vi skulle vara mer rädda av att få influensan än att ta vaccinet. Min barnmorska blev t o m sjuk, men det ryckte hon i axlarna åt.

Det är media som skrämmer oss och vad har de för kunskap?!?!?! Tror det finns en mentalitet i Sthlm och en annan i småstäderna. Vi rör oss på t-banor och bussar där smittan kan spridas fort. Kan bli lite irriterad på det inskränkta småstadstänkandet "Vi klarar oss". Den synen har släktingarna i Säter och de gav mig såna dumma liknelser så ni vill inte höra. Däremot blev grabben här hemma påverkad av dem efter en vecka där på höstlovet, han ville inte ta sprutan pga....

Självklart är det upp till var och en, men ni märker var jag står och jag hoppas att ni tar den.

Kommentarer

Birgitta G sa…
Jag är redan vaccinerad, och håller med dej! Kram!
AnnieeG sa…
håller med också, blir så trött på alla anti-människor som minsann har läst att man börjar gå bakochfram om man tar sprutan...

Visst ska man ifrågasätta, men det blir konstigt när man tycker sig veta bättre än en hyfsat enad forskarkår... Kram kram
Camilla sa…
Fick chansen och tog sprutan idag när jag var med James på bvc för att just ta vaccinet. Har inte tagit ställning tidigare, men de senaste veckorna har satt funderingarna igång, och nu är jag en påhejare för vaccinering. Lite ont i armen, men annars som vanligt... än så länge iaf.

Kram C
Tina sa…
Härligt Camilla. Själv är jag ju vaccinerad sen några veckor tillbaka. De stora barnen får det i skolan. Joel tar vi till Bvc på torsdag, får se om mannen får samtidigt då.

Själv ska man börja fundera på spruta nr 2, men jag läste igår om man är frisk i vanliga fall när man inte är gravid så är det inte lika viktigt. Så jag slipper kanske den. Men rekommenderar de så tar jag den med.
Anonym sa…
Vi ska oxå ta den, så fort alla är friska.
Kram Gilla

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen