Stödstrumpor

Tänk att det skulle vara så bra, trodde jag faktiskt inte själv. Har hört det, men det var ju såna man rullade på tanterna när man jobbade i hemtjänsten. Nu har jag haft dem i 2 veckor och fötterna mår så bra. Har väldiga problem med värmeutslag på fötter och nedre ben, men har inte alls haft så mycket som jag brukar. Så skönt. Undra varför jag inte köpte några när jag väntade Joel, fick nämligen ett fult åderbråck på vaden, men jag ser ju inte det själv.... Å sen var det ju så varmt då, det är en annan årstid nu.

Har också fått ett bra stödbälte från en sjukgymnast jag känner, kanon. Inget jag kan sitta med, men försöker använda det när jag står eller går mycket, vilket är väldigt sällan tyvärr. Det är bra i varje fall och hjälper vilket är det viktiga.

Frågade förresten min barnmorska om det där med att nästan alla dagens gravida har foglossning medan våra mammor inte hade det, de hörde inte ens om det. Hon trodde inte att det berodde på vad vi äter, som min svärmor tror. Nej, hon tror att vi är ganska medvetna och äter sunt, men däremot har vi ett annat tempo som inte är bra för våra kroppar och det är nog sant.

Ska jobba lite innan jag lägger mig, har möte imorgon som jag måste ha med mig information till.

Kommentarer

Anonym sa…
Ja ibland undrar man varför en del saker som knappt fanns en generation tillbaka nu dyker upp hos var och varannan! Jättemärkligt. Men jag tror nog också att det troligen beror på den stress vi alla utsätter oss/utsätts för idag.

Kraaaam!
Lina
Emma sa…
P-piller är ju en stor bov i dramat många gånger enligt de som är forskahjärnor... fråga mig inte hur - men det är vad min barnmorska sade till mig i alla fall.

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen