Måndagmorgon

Helgen har varit bra. Slutade tidigt i fredags så vi jäktade inte här hemma för att komma iväg. Var i Säter vid 19-tiden. Lugn kväll framför Idol bl a. Lördag blev det en promenad, underbart väder, en massa god mat, ljusständning vid kyrkogården och sen kom mannens syster med familj och lillebror. Alltid lika mysigt att träffa dem alla, men jag är lite tröttare än vanligt så jag orkar inte bara sitta och prata som jag annars gärna gör. Vi såg körslaget på kvällen, lite synd att Amy åkte ut med sin guldkör, å andra sidan är jag inte så engagerad så jag röstar.

Söndag hade vi en lugn fm. Mannen var ute och sprang med flera andra. Jag var ute och lekte med Joel. Systern med familj kom till lunch och sen åkte vi hem.

Man hinner aldrig riktigt med det man vill när man är där eller i Arboga. Som exempelvis åka hem till våra syskon och fördriva några timmar där och bara prata. På sätt och vis hinner vi väl, det är ju helt hur man prioriterar. Fast oftast vill man ju ha lite tid med våra föräldrar. Den här gången orkade inte jag så mycket mer. Men jag hade gärna varit hos mannens syster för Joels skull, han älskar att leka med kusin David. Joel somnade direkt när vi satte oss i bilen, sen blev det en sen kväll för honom.

Själv åkte jag till kyrkan på gospelövning. Det var roligt, som vanligt. Vid uppställningen stod jag så jag hörde en tjej väldigt tydligt som inte sjöng rätt, vad svårt det är själv då att klämma i sin stämma rätt. Vad gör man?!?!?

Nu är det måndagmorgon, jag har inga problem med det. Går lika gärna till jobbet en måndagmorgon som fredagmorgon. Så nu är det bäst jag åker så jag kan hämta Joel lite tidigare i eftermiddag.

Kommentarer

Anonym sa…
Trevligt att ni har haft en så bra helg. Det är så mysigt att åka iväg även om man inte alltid hinner med det man vill.
Onsdag, om en vecka, hur har du det då? Ska vi ta en date? Har svårt att komma ifrån nu när Kjeld bara jobbar kvällar (utom varannan onsd. då han är helledig...)
Kram Gunilla

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen