Snack vid lunchbordet

Har diskuterat moral och vad vi fylls med genom tv och radio och annat. Jag har så sunda och bra kollegor och jag märker att jag är inte ensam med mina värderingar. Som jag sagt förut är det märkligt vad många vi är som är lika på jobbet. Vi är kanske en sekt ändå.... :O).

Någon hade reagerat på Idol och den elakhet som det kan präglas av, vi diskuterade synen på sex. Inte konstigt att det kan bli lite pervers syn när det vi fylls med från tv och radio ska vara det normala. Varför skiljer sig radio och tvfolk så mycket mot oss vanliga? På radio pratar de fritt om sex under tider när barn kanske lyssnar. På tv sänds ju många program med sexistiska inslag, om de sänds på kvällstid när barnen har lagt sig så så gör de reklam för det programmet vid 7-8 tiden på kvällen. Stackars ungdomar av idag, vad ska de tänka och tycka? Vad är normalt för dem. På internet kan man hitta allt och det är så mycket skit och snusk, men vi matas med att det är normalt. Så många normala människor som kanske inte har det så bra i sitt förhållande tror att det de säger på radio och tv är normalt och då strävar de dit. Så kan en del inte hantera det och det blir våldtäkter o dyl och det är ju när det kommer dit som man blir riktigt upprörd och arg.

Om igen hur ska dagens ungdomar och barn veta vad som är sunt eller ej. Om vi ändå kunde stänga av tv:n lite oftare. Gud hjälp oss!!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen