Nu är det fredagsmyyys

Glömde skriva igår att jag mådde så bra så jag hade tom lite extra energi. Jag fick med mig Joel ut på kvällen och vi tog in blommor som inte ska dö av frosten, pelargonerna och dahlierna. Så satte jag ut lite ljung. Sedan plockade vi ihop en del saker på altan och gick ner med till förrådet. Joel hjälpte mig att bära ner saker han var så duktig. Hade velat få möblerna under pressening eftersom regnet kom idag, men det kommer väl en ny torr dag.

Idag har jag bara suttit och malt för min vikarie, det är så ryckigt, undra om hon får in någonting. Hoppas hon kan sitta lite för sig själv och ta en del arbetsuppgifter, det är nog bästa sättet att lära sig, att bara bli utslängd i det. Störde mig så på flera kollegor idag, att vi inte kan ha överseende för varandra internt. Vi vet var vi har problem, så kom en ner idag och tryckte hårt på den saken "att det är så viktigt att just det fungerar", jo, tror han inte att vi vet det..... säger bara bläääää....

Sprang in till Babyland och köpte en liten pyjamas och en gosegiraff till dagmamman Joel varit hos nu i 6 veckor. Hon jobbade sin sista dag idag och ska snart ha barn. Det har gått så bra hos henne med Joel, han har haft så mysigt. Det gläder en. Hon blev så glad.

Ikväll blev det tacos i vanlig ordning och Idol. Jag har precis haft fötterna i fotbadet och ska snart gå och lägga mig. Kanske jag orkar läsa lite, killarna sitter och ser en film på tv. Just nu läser jag en bok av Åke Edwardsson. Första jag läser av honom och jag har tyckt den varit svår att komma in i, men nu är den lite spännande.

Imorgon har vi städdag på på gården, mannen bör vara inne för han är inte helt kry. Jag får väl se hur mycket jag klarar av, det var ju de där rabatterna runt sopstationen som ska fixas....

Kommentarer

Anonym sa…
Ta det lugnt med gårdsstädning, tänk på lilla maggen....
/Gunilla

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen