Jobbet

Vilken vecka. Vi har fört ihop 2 system på jobbet, det har gått bra, helt otroligt. Visst en del saker har tagit tid och det finns en del att gå igenom, men det stora hela har gått bra och det är otroligt. Jag har varit projektledare för det, så det har varit roligt. Kom in en tjej på kontoret i tisdags, som har jobbat i företaget förut, hon var väldigt tydlig med att säga att hon bara var på besök. Hon satt länge och pratade med vd:n, sen är han lite klantig och sitter med öppen dörr och pratar i telefonen och berättar att han vill ha in den här tjejen som katalysator på service.... intressant.... det skulle knappast komma ut.

Det komiska är, när jag pratade med honom i somras, om service situation så kunde han se mig i en annan roll. I nästa andetag berättade jag att jag var gravid. Jaha, sa han typiskt när man vill befodra någon så är hon gravid eller han ska vara pappaledig. Ok, försvann min chans då?! För min chef sa nämligen i tisdags att han ser mig som katalysator. Ser ni, de använder samma uttryck och jag vet knappt vad de menar. Jag hade ett jättebra samtal med min chef och jag ska nog få en chans att göra någonting annat när jag kommer tillbaka. Den här tjejen, som var inne är en jättebra tjej, så hon kan nog bli jättebra på avdelnignen. Om ett år kanske jag känner för någonting helt annat.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen